امروز: ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
 

مقالات
دسته بندي
<<  قبلي  1213141516
  مشكل تغذیه دام در منابع طبیعی / قیمت خرید شیر، قیمت نابودی دامدار است
بیشتر مناطق آب و هوای ایران در دوره طولانی خشكسالی كم كم در حال تغییر یافتن است كه توسط عوامل زیر مشخص شده است

۱۳۸۹/۱۰/۲۷ :تاريخ

  کاربرد اسید لینوئیک در تغذیه دام
اسیدهای لینولئیک مرکب (CLA)گروهی از اسیدهای چرب هستند که فقط در چربی نشخوارکنندگان یافت می شوند . از دیدگاه شیمیایی (CLA) مخلوطی از ایزومرهای مختلف با باندهای مضاعف هستند که عمده آنها سیس-9وترانس-11می باشند. CLA دارای خاصیت ضد سرطانی است وایزومرهای سیس - 9 و ترانس - 11 که بخش عمده درفرآورده های غذایی دامی می باشند دارای خاصیت ضد سرطانی دارد.

۱۳۸۹/۱۰/۲۷ :تاريخ

  اثر سطوح مختلف مکمل معدنی مولیبدن، گوگرد و آهن بر جذب مس و کیفیت الیاف بز مرخز و گوسفند سنجابی
در این پژوهش اثر سطوح مختلف مکمل مولیبدن، گوگرد و آهن بر متابولیسم و جذب مس و همچنین خصوصیات کیفی الیاف بررسی شد. بدین منظور از تعداد چهار راس بز نر مرخز یک ساله با میانگین وزن 30(±2) چهار راس گوسفند نر سنجابی 11 ماهه با میاگنی وزن 33(±2.1) کیلوگرم استفاده شد. دام ها در جایگاه های انفرادی نگهداری شده و پس از دوره عادت پذیری به جیره پایه (شامل یونجه، ذرت و جو)، مکمل گوگرد (1-2.5 گرم) سولفات آهن (400-100 میلی گرم) و آمونیوم مولیبدات (30-5 میلی گرم) به هر کیلوگرم کنسانتره اضافه شد. به منظور اندازه

۱۳۸۹/۱۰/۲۷ :تاريخ

  اثرات تغذیه ای کولین بر عملکرد تولیدی و برخی فراسنجه های خونی گاوهای هلشتاین شیرده
در این پژوهش اثرات تغذیه ای کولین محافظت نشده و محافظت شده شکمبه ای بر تولید شیر، ترکیب شیر و برخی فراسنجه های خونی گاوهای هلشتاین در یک طرح چرخشی متوازن با هشت راس گاو شیرده، چهار تیمار و چهار دوره 21 روزه مورد آزمایش قرار گرفت.

۱۳۸۹/۱۰/۲۷ :تاريخ

  بررسی وضعیت تغذیه پروتئین در گاوهای شیرده با استفاده از شاخص نیتروژن اوره ای شیر
به منظور مطالعه وضعیت تغذیه پروتئین در گاوهای شیرده با استفاده از شاخص نیتروژن اوره ای شیر 5 (MUN) گله گاو شیری نژاد هلشتاین انتخاب شدند. از هر گله 5 راس گاو شیرده به صورت تصادفی انتخاب گردید. گاوهای انتخاب شده چند بار زایش و در اوایل شیردهی بودند، به صورتی که به طور متوسط 45±7 روز از شروع شیردهی آنها گذشته بود. نمونه گیری از شیر و خوراک به مدت 6 ماه از تیر تا آذر ماه 1385 از توده شیر و از 5 گاو انتخاب شده انجام گرفت.

۱۳۸۹/۱۰/۲۷ :تاريخ

  اهمیت پسماند صنایع تبدیلی و ضایعات كشاورزی در تولید خوراك دام و طیور
بررسی تاریخ جوامع انسانی نشان می‌دهد مشكل تامین غذا از چالش‌هایی است كه هنگام با پیدایش، رشد و تكامل گروه‌های انسانی، همواره وجود داشته و ذهن انسان را به خود معطوف داشته است از لحاظ جامعه‌شناختی نیز، اساسا شیوه‌های تامین و تولید غذا در جوامع انسانی، تعیین‌كننده نوع ساختار و شاخصه جوامع انسانی در هر دوره است.

۱۳۸۹/۱۰/۲۷ :تاريخ

<<  قبلي  1213141516


آب و هوا



اوقات شرعی

طراحی و اجرا توسط وب باکس پورتال